Monday, 28 January 2013

ErTi SeBuAh PeRsAhAbAtAn.... ~ ~ ~

Alhamdulillah...
di sekolah ana telah menganjurkan sebuah program yang sangat menarik sekali. Program ini di jayakan oleh Alumni tahun 2009.

Subhanallah....
kreatif sungguh abang-abang n kakak- kakak fasilitator... Banyak aktiviti yg sungguh menarik, sesuai dengan kami yang akan mengambil peperiksaan SPM tak lama lagi...

Didalam kem ini kami diajar untuk menepati waktu, membuat sesuatu pekerjaan dengan sempurna, dan mcm2 lg...Ana dan kwn2 ana juga berpeluang untuk berkenalan dengan abg n kakak fesi yg sangat 'sporting' orangnya...

Semasa program ini berlangsung, ada seorang abg fesi(lupa pulak namanya) bagi tazkirah tentang sahabat...
Antara isi2 nya ialah.

DALAM BERSAHABAT, mesti


  1. Ta'aruf
    - maksudnya mestilah berkenalan dengan sahabat itu. Cthnya, tahu tentang perihal dirinya. Tahu cita rasanya dan selainnya selagi ia bukan tentang aib dirinya.
  2. Menasihati.
    - Didalam bersahabat, mestilah saling menasihati. Jika ada sahabat yg telah melakukan kesalahan, tegurlah dia dengan berlemah lembut... Apabila seorang sahabat menegur sahabatnya yang lain, bermakna dia cintakan sahabatnya itu kerana tidak sanggup melihat sahabatnya bergelumang dgn dosa.
  3. Takaful
    -Melindungi. Dlam bersahabat, mestilah saling melindungi sahabatnya yang lain. Contohnya, melindungi aib sahabat kita daripada diketahui oleh orang lain.

Alhamdulillah, Ya Allah....
sekarang ini, ana sentiasa dikelilingi oleh sahabat2 yang sungguh baik hati...
mereka adalah sahabat yg paling terbaik pernah ana temui..
Sungguh besar hikmah Allah utk memasukkan ana d'dalam kelas 5 Topaz, krn di dlm kelas ini ana bertemu dgn insan2 yg sungguh baik hati...~~


Wajah-Wajah Pelajar 5 Topaz

Inilah dia wajah-wajah keluarga 5 Topaz....Ckg Rosli dah mcm bapa kami di sekolah..~~
Gamba ni tak nampak sgt, cbe tgk yg kat bwh punye, comel x bdk2 5 Topaz...??

  Bdk2  kelas ana yang berwajah ceria....~~


KELETAH  GURLZ 5 TOPAZ...
Jamuan Akhir Tahun 4 Topaz (2012)

Gurlz kelas ana yg Gila2 belaka..~~

Gurlz kelas ana yg sentiasa happy go lucky..!!


ana sangat bersyukur kerana dapat sahabat seperti kamu semua...
ana harap persahabatan kita berkekalan hingga ke akhir hayat, ya kawan2...
ana berdoa kita semua mendapat keputusan yg GEMPAK...!! dan akan memeranjat kan satu sekolah yang semua pelajar kelas 5 TOPAZ mendapat keputusan 9A+...... Aminn,,, Insya-Allah....

UHIBBUKI FILLAH.... ~ ~ ~












3 comments:

Anonymous said...

Hmm... beruntunglah siapa yang jagi kwn awk tu ye....
Untunglah kwn awk sbb awk syg kat dia...~~~

Anonymous said...

Amboi, Sweetnye blog dia...
orgnye pon mesti sweet jugak kan..??
=.="
Awk2 kenape awk x sudi nak b'kwn dgn org yg sanggup setia dan tunggu awk..?
kecian kat dia...
:(

HaMbA iLahi...~~~ said...

Astaghfirullahhal Azim..~~~
siapa ye tu...??
maaflah, ana tak kenal anta, kalau anta nak ana kenal anta, ckplah nama sebenar anta...
ana tak faham apa yg anta maksudkan..